Seminit selepas anda membaca ayat ini,100 orang akan meninggal dunia dan 240 bayi akan lahir..MENGAPA??? ini kerana pertambahan populasi dunia dianggarkan sebanyak

140 orang seminit


Wednesday, October 7, 2009

Apa itu Cloth Diapers (CD)

Dalam bahasa mudahnya, cloth diaper adalah lampin kain atau lebih canggih lagi ..lampin kain moden yang dulunya kita panggil napkin telah di upgrade sehingga mampu berfungsi seakan-akan lampin bayi pakai buang dan yang paling penting sekali boleh dibasuh dan dipakai semula! semestinya sungguh menjimatkan...

Kelebihannya?
Penjimatan untuk jangka panjang, kepada yg mempunyai anak yang ramai dan bakal memilikinya...hehehe mmg dapat membantu kiter utk jimatkan duit selain tu ianya juga dapat membantu dalam mengurangkan pencemaran alam sekitar, kesihatan anak kiter lebih terjamin kerana tidak terdedah kepada bahan kimia yang terkandung dalam lampin pakai buang dan bayi anda kelihatan sungguh comel bila dipakaikan dgn CD ditambah dengan pilihan dalam pelbagai corak,warna dan saiz.

Senang tak dipakai?
Senang sahaja. Masukkan insert dalam poket (untuk cloth diaper berpoket) dan pakaikan diaper tersebut pada bayi..sama macam kita pakai lampin pakai buang..& skang ni dah ader CD jenis AIO cara yg sungguh menyenangkan di mana insert dah dijahit sekali dalam diapers ni. Jadi bolelah terus pakaikan pada baby!Macam mana?Mudahkan!!

Macam mana nak basuh?
Senang sungguh nak dibasuh. Caranya sama dengan kita basuh baju anak kita hari-hari cuma jangan gunakan pencuci yang ada bahan peluntur, softener dan enzim sebab akan cepat merosakkan diaper dan menyebabkan sensitif pada kulit bayi. Bagi ibu yang mempunyai anak-anak kulit sensitif ingat2 yea..Sabun yang biasa digunakan Pureen HAD kerana lembut pada kulit bayi. Selepas dibasuh seeloknya disidai dibawah cahaya matahari kalau nak sidai malam pun boleh, bila diangkat dari penyidai biarkan ia sejuk dahulu sebelum masukkan insert untuk elakkan elastik daripada terputus.
Yang paling penting, bagi yang baru mula nak guna CD, sila pre wash CD sekurang-kurangnya 2-3 kali agar daya serapan bertambah baik.

No comments:

Post a Comment

MeH Laa OrdeRR..

Name
Tel. No
Email Address
Postage Address
Order 1
Order 2
Order 3
Payment Method
Postage Method
Comment
T&C I agree with the Term & Conditions apply to Qaseh Iskandar Online Shop

This form powered by Freedback